Volgers

zondag 24 april 2016

Zoals ik al in mijn vorige logje schreef: sinds januari niets meer gedaan aan knutselen vanwege omstandigheden. Wel al had ik een paar maal achter mijn knutseltafel gezeten maar ik kwam niet verder dan een aantal dingen van links naar rechts verplaatsen. En dat terwijl ik grootse plannen had met een heeeel klein kruiwagentje.......
Maar.... er gloort hoop aan de horizon en zelfs het ienieminikruiwagentje is zichtbaar geworden aan de einder!
Gisteren deed ik de knutseldoorstartaftrap  ( denk aan woordfeut! met dit woord scoor je gigantisch!) met het volgen van een workshop van Wim van Soest.
De workshop werd weer gegeven bij "Avontuur in Miniatuur" in Monnickendam, waar Betty Slaats altijd gastvrij rondloopt met de koffie- en theepot en immer een heerlijke lunch serveert.

Dit is wat ik maakte:
Rode laarsjes
( maar niet voor de regen...) 
De kunst van het laarsjes- en/of -schoentjes maken verstaat Wim heel goed en wist dat ook heel goed over te brengen zodat wij geen fouten konden maken bij bv het knippen van het leer (want ons bent zunig! ha ha ha) Stap voor stap leidde hij ons naar 'Laarsjes-Utopia' en toen het tijd was voor de lunch was dit voor mij de tussenstand: voorschoentjes op de leest en schachten nog twee-dimensionaal

Maar hiervoor wil je ook wel even stoppen......

Aan het eind van de workshop zag de tafel er zo uit: (waarom komt mij dit nu zo bekend voor?)

en waren de laarsjes plus bijbehorende schoenendoos af
Ik was kei-kapot maar  heb weer heerlijk geknutseld!!
wat kan een mens dan  blij zijn!!!

8 opmerkingen:

  1. Leuk zijn die laarsjes geworden. De workshops van Wim van Soest zijn altijd erg leuk en je gaat met iets naar huis wat af is. Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie laarsjes Paula, en moe...ja dat mag nog steeds hoor. Fijn dat je weer een beetje aan de mini kon doen.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige laarsjes , Paula. Fijn dat er weer een knutsel uit je handen komt!
    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een snoeten van laarsjes, Paula! Knap gedaan, hoor!! Blij dat je weer "iets" kan. Pas goed op jezelf, hè!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je weer een aftrap gemaakt hebt. De laarsjes zijn erg mooi geworden Paula.
    Komen er nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je weer een aftrap gemaakt hebt. De laarsjes zijn erg mooi geworden Paula.
    Komen er nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee, ik zie dat ik dit bericht van jou gemist heb, Paula. Dat zal in alle hectiek rondom de beurs zijn geweest, sorry!
    Jouw laarsjes zijn inderdaad mooi geworden! Fijn dat je weer heerlijk heb kunnen knutselen :D!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen