Volgers

zondag 27 juli 2014

Verder met het kuntriehuis

De warmte is weer een beetje weg dus ik kon weer verder met het kuntriehuis zonder dat ik de Spa rood net zo hard naar binnen moest gieten als dat het via mijn haren over mijn voorhoofd weer naar buiten kwam.....
 Het is een tussenstand; het kan nog wel even duren voordat het af is, zeker omdat.......

De kunstenaarmevrouw is (te vroeg) gearriveerd en heeft haar koffers vast op zolder gezet. Ze kijkt triest en slaapt tussen de muurverfspullen. Er is iets met een man en een trouwjurk maar ze wil er niet over praten........


In het atelier kan ze gelukkig haar ei wel kwijt dus zal ze niet echt in de weg lopen, hoop ik. Het vervelende is alleen dat ze nog niets gewoons heeft om aan te trekken (in die koffers zat alleen ondergoed, bad- en slaapspullen) en het is vandaag zondag: alle winkels dicht! Dan maar zolang een schort, er hangt er een aan de schildersezel gelukkig.
Ik zal wel eens kijken of ik nog een lapje heb voor een gewone kleer....


Ondertussen gaan de werkzaamheden door

 De keukenvloer is klaar, gelukkig. Dat was nog een heel geheister! 
Ik had weer eens een prima plan, duhh! Een houten vloer plakte ik af met schildertape, maakte mooie witte vlakken en was bijzonder tevreden over mezelf...: "wat kan ik dat toch goed" , dacht ik nog, en aangemoedigd door het succes ging ik direct maar door met de zwarte vlakken. Hovaardigheid, leerde ik vroeger, is ongepast, en inderdaad! Het zwart lekte giga door en na het verwijderen van de schilderstape had ik een grote vlekkenmassa.  Grrrretttttver......
Na een nachtje rustig slapen toog ik opnieuw aan het werk en na uitgebreid schuren, bijwerken, witten en lakken issie nog zo geworden..... maar ik zeg niets.........

Keukenbankje is erin gezet en de zitting is in vorm gemaakt, evenals in de kamer (zie onder)


En als laatste: de buitenkant heb ik wit gemaakt


Het balkon op de linker erker heb ik ook weer gemonteerd. De dakpannen aan de linkerkant moeten nog wel worden gelegd.
Even een plantje aan het verandadak opgehangen, dat staat wat bewoonder. Nu nog een brievenbus voor de post; internet zit er voorlopig nog niet in!

O ja, het kwilten: ik heb nu 49 hexagonnen en ga vrolijk voort. Ze gaan ook mee naar Belgie!

Ik maak een prachtige kwilt
en heb dat zelluf gewild
ik maak een hexa- hexa- hexa- hexagonnetje
al voor een stuk van mijn kwilt

ta ra ra, tweede couplet etc.

5 opmerkingen:

  1. Hi Paula! De ergste warmte pakte gelukkig zijn koffers en gelijk arriveren er weer andere in je huis, ook nog met een bepaalde 'lading'.......jemig, een trieste mevrouw, die ook nog eens te vroeg komt. Tis allemaal wat ;)!
    Jammer van je vloerplannetje, zoiets had ik niet kunnen uit denken. Ik hoop dat het nog goed komt? Die zwartewit geblokte vloer zou zo mooi staan in je keuken. Maar zoals het er nu uitziet, tja, dan zou ik ook niets zeggen......
    Toch ben je wel lekker opgeschoten met van alles, dus dat is weer winst ;)!
    Pfff, 49 hexagonnetjes, dát zijn er al veel, hoor, chapeau :D! Lekker meenemen naar België op vakantie en in de stille uurtjes daar misschien wat aan doen, is best lekker relaxen toch?
    Nou, ik hoop dat mevrouw van het atelier nog een mooi kleedje uit La Belgique krijgt als je terug komt, daar zal ze vast blij mee zijn :D!
    Ik wens je een hele fijne vakantie, geniet van het goede Belgische leven! Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat belooft nog iets met die kunstenaarmevrouw in je huis. Dat vloertje ziet er geweldig uit. Geduld is een schone zaak he!

    Wat het kwiltje betreft wacht ik rustig op het tweede couplet en een foto. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig weer Paula, ik ben heel benieuwd naar de vorderingen met de trieste vrouw............jammer hoor, dat ze niets wil zeggen.

    49 H'tjs??? Jemig Paula dat wordt nog wat ga zo door en je kwilt is af nog voor dat wij het allemaal in de gaten hebben, ben heel benieuwd hoe je kwilt er uit gaat zien.
    Fijne vakantie.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had als eerste hier een reactie gepalaatst maar niet zichtbaar geworden zo te zien dus bij deze:
    Ik vind het prachtig worden, Ik ben nog niet begonnen met mijn hexagonntje...ik was even verslaafd aan borduren tijdens mijn vakantie op Texel.
    Ik vraag mij af , heb jij nieuwe dakpannen er op gelegd , ze zien er nog zo mooi uit namelijk

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij wordt mooi, Paula. Zielig dametje, maar wel een mooie jurk heeft ze. Dat heb je nou met die schilders hè. Hij is vast vergeten dat ze kwam. Komt wel weer goed. Die vloer vond ik zo best goed hoor. Doe paar dingetjes minder. leg je er toch een sisal mat op. Past trouwens wel bij de schilder. Succes met de rest van de quilt. Zie je.
    Groetjes, Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen