Volgers

zaterdag 12 oktober 2013

Kuntriehuis

Het is niet te geloven maar ik heb er weer een, 
een kuntriehuis!!!!
 (the Westville van Greenleaf)

BLIJ!!!!!!
 
Vers uit Utrecht!!
(nou ja, vers........, flink belegen)

Vier jaar geleden had ik er ook een die ik helemaal beplankte, plakte en schilderde.
Daarna heb ik 'm verkocht omdat ik zo graag dat grote Victoriaanse huis wilde, en het kuntriehuis was mijn wisselgeld toen, ha ha ha. Huis is toen heel goed terecht gekomen maar het bleef een beetje knagen.
Op Marktplaats zag ik ze met enige regelmaat voorbij komen maar heb aan de verleiding steeds weerstand kunnen bieden, tot van de week. Voor een zacht prijsje stond hij tussen de andere huizen, beduidend goedkoper dan een aantal jaren geleden. Ook in de 1:12 huizen is het malaise; prijzen liggen op het dieptepunt.
Daar profiteerde ik van natuurlijk en heb 'm van de week opgehaald.

Hij stond duidelijk al een hele tijd leeg aan de hoeveel stof te zien:

 En verder was het een typisch geval van half af van buiten maar zo graag
alvast willen beginnen met inrichten
(waar ken ik dat toch van......)


Een kant van het dak moet nog belegd worden met pannen, evenals de achterkant, en de stukjes muur moeten ook nog van plank worden voorzien.
Okee, doen we even.........

Tsja, en dan de binnenkant:

 Woonkamer. Mooie vloer maar het behang gaat eraf.

 Keuken. Voerbedekking eruit, evenals de bedrading. Die is zo oud dat je er gemakkelijk een  vroeg-twintigste eeuwse TV-serie, b.v. De Kleine Waarheid in zou kunnen opnemen.......

 Slaapkamer. Behang en zeil gaat vervangen worden.

Overloopkamer.Dat behang had in de slaapkamer moeten zitten, jammer!
Nu gaat dat er ook uit, evenals de vloerbedekking.

De zolder. Die moet ook worden gerenoveerd, maar dat komt als laatste aan de beurt.

Op internet heb ik het 1:1  Westville voorbeeldhuis gevonden. Ik krijg echter de foto niet op mijn blog dus die houden jullie tegoed.

OKE, WEER EEN HUIS, MAAR IK DOE ER 
OOK EEN WEG!!!!
(als de kopers tenminste niet iedere keer hun bod intrekken.....al twee maal gebeurd nl.......)

10 opmerkingen:

  1. oh ja en welke dan...Paula gaat weg?. ik vind dit een knus kuntriehuisje...veel plezier met het inrichten.

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed moment om te kopen nu de huizenmarkt weer aantrekt.
    Jij helpt ons om weer uit de recessie te komen Paula!
    Veel plezier en succes met "Reprise" !

    Groetjes,Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Paula, ik vind het een mooi kuntryhuis. Kom hem morgen wel even in het echie bewonderen. Gezellig een "voor-open-huis".
    xx Nicolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jippie. Je hebt hem weer. Ik kan me voorstellen hoe blij je er mee bent. Je gaat er vast wat moois van maken. Kom er morgen even van genieten. En deze gaat niet meer weg hoor. Dan zet je hem maar even hier neer. Als je dan weer spijt krijgt haal je hem gewoon weer op. ( maar goed dat Cor dit niet leest)
    Groetjes, Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je een opknap huis hebt, ik heb net het Victoriaanse huis en een reuze renovatiejob!
    Ben trouwens ook nieuwsgierig wat voor huis je verkoopt!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat staat op marktplaats.
      Dat huis heb ik indertijd gekregen en doe er niets mee. Het is zo'n wandhuis van het houthoekje. Niet specta maar je kunt er wel leuke dingen mee doen.
      Maar.... ik heb liever de Westville
      Welkom trouwens als volger. Leuk!!!!
      Groeten van Paula

      Verwijderen
  6. Leuk project Paula, dat worden weer heel veel crea uurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oi Paula que casa tão linda! É um amor.
    Abraço, Fernanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je weet al precies wat je met het behang en de vloerbedekking gaat doen in dit Kuntriehuis Paula. Vertel je ons ook wat er voor in de plaats komt en wat de uiteindelijke inrichting gaat worden? Wie mag er gaan wonen? Leuk huis om de komende winterdagen mee door te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stupenda la struttura della casa.
    Saluti, Faby

    BeantwoordenVerwijderen