Volgers

zondag 10 februari 2013

Van alles en nog wat

Na vanochtend mijn orgelplichten weer te hebben vervuld (deze zondag in Jisp, en och, wat een lieve mensen zijn dat toch; kicken gewoon!!) was het tijd voor een bezoek aan de beurs, en wel in eigen gemeente, namelijk in Koog aan de Zaan.
Gezellig, goed georganiseerd en een hele leuke tentoonstelling van een aantal bijzondere huizen, waaronder het vroegere postkantoor van Krommenie, al een aantal jaren geleden nagemaakt in 1:24. De eigenaars konden er boeiend over vertellen en dat is dan, vind ik,  een extra extra van een beurs!
Direkt bij binnenkomst trouwens, zag ik HET winkeltje waar ik naar op zoek was!! Een standhouder had deze in de aanbieding en dit was precies wat ik wilde!! De OLMC heeft namelijk voor dit jaar voor het thema speelgoed gekozen en ik vond het leuk om dat te maken en in een winkeltje tentoon te stellen.

IN DE ROOS!!!
  
Ik ben echter steeds vroeger bij beurzen vandaan omdat ik a) steeds meer in voorraad heb en b) omdat ik steeds meer zelf maak, dus was ik reeds vroeg weer inpandig, ha ha ha, met winkeltje onder de arm. (Ik had het eerst even weg laten zetten en vergat het bijna toen ik huiswaarts toog. TSSSSSSS)

Het uitzicht vanuit het keukenraam was zo:

 Ook weer niet zo dat je dacht: "komaan, we gaan iets leuks in de tuin doen" 

en dat was de reden dat ik, in het kader van het thema meisjesspeelgoed van de OLMC, begon met het maken van een popje van hout.
eigenlijk is het niet te geloven wat ik voor zo'n popje van 2,5 cm uit de kast getrokken heb:
rondhout 6 mm (gescoord op de beurs)
cocktailprikkers
verf in drie kleuren
nagellak
draaibankje
vijltjes
schuurpapier
ijzerdraad
dremel met schuurvlakje
dremel met boortje 0,8 mm
scalpel
naald-en-draad
schaar
tangetje
kniptang
penselen 3 diktes 

De tafel lag vol!!!

 Leuk begon ik aan de verwerking van het idee en maakte een rompje op de draaibank.
Ook de cocktailprikkers gaven geen problemen; ze lieten zich zonder problemen schuren en doorboren met een klein boortje. Jahaa, hout is mijn sterkste kant.
Daarna begonnen de problemen:
 

♪♪♫
Tomteromtom........... 

De armen en benen wilden niet aan elkaar; niet met ijzerdraad en niet met draad. Ik moest dus acteren als Tom Poes, namelijk: verzin een list. 
Uiteindelijk is dat gelukt, met aanvankelijk nog een geduldige blik in d'ogen, maar daarna toch echt met teksten die afkomstig zijn  uit niet-welopgevoede kringen (volgens mijn moeder)

Nou ja, uiteindelijk is het dit geworden. Ik ben er best trots op!


                    Mopje is nog niet aangekleed maar dat komt nog.
                               
                   Hier nog een foto om even de afmetingen te relativeren: 

Zo zie je maar: alles is betrekkelijk, ha ha ha ha!

O ja, nog even om ook de arbeid van vorige zondag te beschrijven:
Bij ons knutselclubje maakte ik dit:
 een hortensia voor buiten op het balkon; het oranje blaadje is trouwens een vergissing.

Zo zie je maar, de natuur maakt ook wel eens een zijstapje!
(is inmiddels weggeknipt)

THAT's ALL FOLKES!!!!!

6 opmerkingen:

  1. Prachtig popje , paula en wat een leuk onderkomen voor het speelgoed!

    groetjes helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Paula, wat een ontzettend leuk verhaal en een mooi 'huisje' heb je gekocht voor ons project.
    Jij kan weer vooruit

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een snoepig winkeltje heb je gekocht. Ik herken dat van een beurs. Soms denk je "dat kan ik zelf wel", hoewel het er dan vervolgens niets van komt.
    Je popje heb je weer knap op de draaibank gehad, zo klein!
    De hortensia moet je wel omdraaien hoor,zulke 'vaudjes'maakt de natuur niet snel. Maar als ik niet beter zou weten zou het zo een 1 of 1 foto kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Col traduttore capisco il giusto....Comunque...Bello il negozio. Non vedo l'ora di poterlo ammirare dipinto e decorato. E' perfetto per un Negozio di giocattoli. La bambolina è molto carina e così piccola!
    Ciao Faby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Paula, je huisje is leuk! En wat een lief klein popje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag al ergens dat jullie met speelgoed bezig waren, een leuk winkeltje heb je daar voor gekocht! Je popje is leuk geworden, wat een geduld, ben benieuwd met kleertjes.
    * marlies

    ps. wat een mooi uitzicht heb jij!! :)

    BeantwoordenVerwijderen