Volgers

maandag 1 oktober 2012

kleding op een hangertje

Deze week had ik een aanval "kleding-op-een-hangertje maken".
Normaal, met andere aanvallen, vooral op huishoudelijk gebied, blijf ik stil zitten tot het over is, maar in dit geval gaf ik gehoor aan mijn driften, ha ha 
Als eerste maakte ik deze nachtpon. Nu eens niet geplakt maar echt draagbaar, met draad en naald op de hand genaaid en inderdaad,  het geheel ziet er dan veel echter uit. 
Echt goed gelukt, deze nachtpon, (vind ik zelf) die er met behulp van de spuitbus Nibro-stijfsel (ruikt veeeeel lekkerder dan haarlak, zie gordijnenlogje bij Juf Paula) echt natuurlijk hangend uitziet.
Hij hangt nu aan de linnenkast in de slaapkamer in het grote huis.


Voorts maakte ik een houtje-touwtjejas, naar een OLMC-patroon van Lisette. Als stof gebruikte ik hele dunne flanel, afkomstig van webwinkel Gelrebloem (wat is dat toch een fantastische, maar tevens ook verslavende, winkel...ieder voordeel hep se nadeel) Ik vind de jas heel goed gelukt! (en natuurlijk zat ik weer de hele avond met die jas in mijn hand.........) Ook hier heb ik Nibro gebruikt om de jas zo natuurlijk mogelijk te laten vallen aan het kledinghangertje, en de capuchon blijft daardoor ook goed op de rug hangen.


Voor de hal in het grote huis moet ik nog een kapstok maken. Als die af is komt de jas in de hal, naast de kaplaarzen en de sjaal en wanten. Het wordt tenslotte nu winter.....

4 opmerkingen:

  1. Dat is zeker goed gelukt Paula. Het stofje van de houtje-touwtje jas is geweldig. Maar geen overhemd van je broer hiervoor gebruikt lees ik. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee, maar hij meldde wel braaf vanavond dat er weer twee overhemden met fijne motiefjes zijn afgekeurd, ha ha ha, logje gelezen........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De pon heb ik in het echie gezien. Heel mooi. Die jas is ook gaaf geworden, Paula. See you.
    Groetjes, Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nachtponnetje is zo mooi. En jas is geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen