Volgers

maandag 23 mei 2011

Workshop frans bed bij Josje


Afgelopen zaterdag heb ik de workshop frans bed maken gedaan bij Josje. Het was ongelofelijk leuk en inspirerend!! Leuke mensen, leuke sfeer, heerlijke lunch, kortom, top!
Wat ik, naast alle tips en trucs, heb geleerd was wel "van me af werken". Ik heb altijd de gewoonte om het werkstuk voor mij in mijn hand te houden als ik er aan werk. Dat is dus niet handig; neerleggen is beter. Nou ja, ik vind van wel; daar zijn de meningen (nog) over verdeeld maar ik denk toch dat Josje gelijk heeft. (knarsetand)
Hoewel iedereen heel hard werkte was het niet af. Ik nam mijn bed mee als handig IKEA-in-elkaar-zet-pakketje. Oorspronkelijk was dit pakket ook nog uitgebreid met een leuke bedbodem, maar tijdens de terugweg moest ik een noodstop maken voor de plaatselijke snelheidsduivel en de bedbodem was daarna helaas weer gereduceerd tot een drie-dimensionale puzzel.
Nou ja....
Na mijn orgelverplichtingen op zondagochtend (gelukkig weinig liedjes want erruge zere arm) heb ik met veel geduld en lieve woordjes 'die bodem' in z'n oorspronkelijke staat hersteld. Gelukkig ging dat in één keer goed. NOT!!! Verder heb ik zoveel plamuur gebruikt dat ik tot mijn ellebogen onder zat, maar uiteindelijk was het resultaat aanvaardbaar.
Toen er NIETS meer op mijn knutseltafel kon (ja, rechtsonder op de foto zie je nog een stukje bruin, daar had nog iets kunnen staan) was het bed een beetje af. De bekleding zat erop, alles was geverfd en het geheel was bed geworden.
Ik vind 'm schitterend geworden, hoewel ik de fouten ook HEEL goed zie. Er gaat nu nog een randje om de bekleding (passement) en daarna moet het geheel nog voorzien worden van matras en beddengoed.
Omdat ik van de week verder geen tijd heb (gigantisch veel werk van de week en internationale gasten komend weekend) nu dus vast een foto van het onaffe bed.
Maar volgende week is het Hemelvaart! Vier dagen vrij en ik ga alleen maar knutselen..... YES!!!

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig bedje en wat een mooi stofje heb je gebruikt voor de bekleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi bedje heb je gemaakt Paula. Dat kuifje vind ik prachtig. Je hebt vast een geweldige dag gehad.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo Paula, het ziet er prachtig uit!! Mijn bed is nog steeds een bouwpakket! dat duurt nog wel even voor ik het op mijn blog durf te laten zien..:)
    groetjes van Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Paula, ik zie net dat jij dit blog hebt (via een post van Margot). Leuk verhaal schrijf je! Ik vind het zó leuk het bedje te zien! Het stofje vind ik er prachtig bij staan.
    Ik dacht even dat de eerste foto tijdens de workshop gemaakt was, ik heb precies hetzelfde servies, Rose Chintz.
    Groet, Josje

    BeantwoordenVerwijderen